Ledig dag

Hej sötnötter!
Idag är jag ledig. Inget skolk inte om ni tror det. Den fulla sanningen berättades för lärarna om min skog-barr-insekts fobi och jag slapp. Hemma är jag, och det enda jag behöver göra är att räkna matte. Som jag redan har gjort. Så nu sitter jag och kollar på 4:e säsongen av The O.C och längtar tillbaka till cali, och malibu. My home.

Tänkte berätta lite om livet där borta i California. Så, papi har ett jättefint baota hus i malibu. Han har även ett hus i laguna beach! Det är mindre än malibu huset, och i laguna huset är vi mer på "semester" även om det är nära. Båda våra hus ligger vid kusten. Det är så himla fint. Såhär ser det ut i malibu:

Malibu
Den här bilden kommer från wikipedia och är inte på stället där jag bor exakt, men det ser ut såhär ungefär överallt. Vi bor i en slags estate. Folk kan inte bara komma in och ut utan det finns vakter och grindar. Vårat hus är vitt med beiget tak, har en superfin pool och poolhus. Tänk vilken skillnad till min och mammas våning här i sverige. Även om den är stor så kan den aldrig aldrig mäta sig med los angeles county/orange county husen.

såhär ser det ut i laguna:


Laguna Beach
Som ni ser på bilden så är det helt galet under vissa säsonger. Det är som säsongerna som vi inte är i laguna. Man orkar ju inte med tusentals turister på stranden. Det finns även en tv-serie som gick härifrån. Jag minns att jag såg film crewet en gång. Eller jag tror iallafall att det var det film crewet, om inte så var det något annat känt tv program/film. Jag älskar laguna beach. Det är härligt folk, snygga killar, super mysiga stränder. Papi säger att jag kan få gå i skola här om jag vill när jag flyttar till cali. Jag vet inte. malibu eller laguna?

XX / Fab Nelly.

Kommentarer
Postat av: angeline

Tack snälla du! :) ohh jag vill verkligen utomlands när jag ser de där bilderna! kramar =)

2009-02-11 @ 17:51:56
URL: http://angelinea.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0